)
Us volem mostrar en aquest post un tipus d’exercicis que fem sovint al centre. Tant al servei de centre de dia com al de tallers de memòria, en tots els seus formats (en grup, individual o a domicili), creiem que una bona estimulació per a les persones que pateixen Alzheimer, altres demències o AVC’s és treballar fent activitats reals de la vida diària.
Veureu en altres posts que plantegem exercicis amb euros, en el cas que mostrem aquí l’exercici és més real, ja que, de forma individual, plantegem un exercici a cada persona, adaptat a les seves capacitats cognitives. L’exercici pot anar, des de comptar si el canvi és correcte o no, si amb aquests diners pot comprar una llista de la compra proposada o què no podrà adquirir. En algun moment, per tal de dinamitzar i fer més divertida la sessió d’estimulació cognitiva, podem teatralitzar el procés de compra adoptant diferents rols.
L’objectiu final és que el malalt romangui el màxim de temps possible actiu en el seu entorn personal i pugui mantenir activitats de la vida diària (comprar, anar a fer gestions al banc) mentre el seu estat li permeti.
Categories: General