L’Estimulació Cognitiva a Domicili es dirigeix a persones amb la malaltia d’Alzheimer, altres demències, ictus, AVC,… que tenen dificultat per adaptar-se al treball en grup, ja sigui perquè presenten unes característiques atípiques en la seva malaltia o perquè són persones que requereixen una atenció més acurada.
El fet de que el terapeuta es dediqui en exclusiva a un malalt permet una millor supervisió del cas i la realització “a mida” d’exercicis per cada individu en funció del grau i tipus de deteriorament que presenta, essent possible, d’aquesta manera el treball de les àrees afectades tenint en compte altres possibles dificultats que pugui presentar l’usuari (dèficit visual i/o auditiu, estat depressiu…)
En l’Estimulació Cognitiva a Domicili es dissenyen els objectius específics per cada cas concret tot depenent, a més, del nivell d’alfabetització i escolarització previ i de les motivacions personals de cada persona.
Les sessions les duu a terme una psicòloga especialitzada en deteriorament cognitiu, que es desplaça al domicili de l’usuari. Aquestes tenen una durada de 50 minuts i la freqüència l’establim d’acord amb la família en funció de les necessitats de l’usuari.